Partner serwisu
Intermodal i logistyka

KE: Finlandia nie złamała prawa, wspierając armatorów

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
23-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
KE: Finlandia nie złamała prawa, wspierając armatorów
fot. Norbert Kaiser, commons.wikimedia.com, ccu2.5
Fiński program wspierania inwestycji, mających na celu obniżenie emisji siarki przez statki nie złamał zasad konkurencyjności – uznała Komisja Europejska. Fińscy armatorzy dostali rządowe wsparcie dla kosztów poniesionych w związku z dostosowaniem statków do nowych wymogów Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).

Inwestycje we flotę zostały wymuszone przez tzw. Dyrektywę siarkową, która weszła w życie na początku tego roku. Dyrektywa opiera się na normach opracowanych przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). Doprowadzić ma ona do stopniowej redukcji maksymalnej zawartości siarki w paliwach żeglugowych z 3,5 proc. do 0,5 proc. do stycznia 2020 r. W przypadku niektórych bardzo wrażliwych ekosystemów, takich jak Morze Bałtyckie i Morze Północne wraz z kanałem La Manche, maksymalne zawartości siarki zostaną obniżone do 0,1 proc. już w 2015 r.

Fiński przemysł drzewny w dużej mierze oparty jest na eksporcie surowca drogą morską. W związku z zagrożeniem załamania się rynku po wprowadzeniu przepisów Dyrektywy siarkowej, rząd zdecydował się wesprzeć branżę transportu morskiego w inwestycjach, które rocznie miały kosztować armatorów około 600 mln euro. Komisja zatwierdziła wstępną wersję fińskiego programu w 2011 roku. W 2012 r. Komisja przyjęła nową dyrektywę wyznaczającą nowe poziomy emisji siarki.

 

Joaquín Almunia, wiceprzewodniczący Komisji odpowiedzialny za politykę konkurencji, stwierdził: - Przykład fiński pokazuje, jak obecne zasady dotyczące pomocy państwa mogą być wykorzystywane do zachęcania przemysłu morskiego do dostosowywania się do rygorystycznych przepisów dotyczących ochrony środowiska przed ich wejściem w życie.

Pomoc rządowa zachęca armatorów do inwestycji i w opinii komisji wpłynie na przystosowane statków do nowych standardów w terminie krótszym niż 2 lata.

Jak wskazuje komisja bez podejmowania działań emisje siarki ze statków na obszarach morskich UE przekroczyłyby do 2020 r. poziom emisji ze wszystkich źródeł naziemnych.

– Europa jest obecnie na etapie realizacji zobowiązań podjętych jednogłośnie przez jej państwa członkowskie w ramach IMO w 2008 r. Mamy również świadomość kosztów, jakie ponosi branża w celu spełnienia wymogów, i zmierzamy do ich zminimalizowania w ramach „niezbędnika zrównoważonego transportu wodnego” przedstawionego we wrześniu 2011 r. – powiedział wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas.

– Poprawa jakości powietrza to długofalowe wyzwanie związane z ochroną środowiska. Choć zajęło to trochę czasu, udało się jednak pozyskać zaangażowanie sektora gospodarki morskiej. Prawdziwymi beneficjentami są obywatele Europy, którzy będą oddychać czystszym powietrzem i cieszyć się zdrowszym życiem, a także branża dostarczająca czyste paliwa i technologie – podkreślił komisarz ds. środowiska Janez Potočnik.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Duńczycy: Dyrektywa siarkowa daje efekty

Intermodal i logistyka

Duńczycy: Dyrektywa siarkowa daje efekty

Leonard Dolecki 08 października 2015

Geblewicz weźmie udział w pracach nad uproszczeniem Dyrektywy siarkowej

Intermodal i logistyka

Ministerstwo Transportu nie pomoże armatorom

Intermodal i logistyka

Ministerstwo Transportu nie pomoże armatorom

Łukasz Malinowski 14 czerwca 2013

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Duńczycy: Dyrektywa siarkowa daje efekty

Intermodal i logistyka

Duńczycy: Dyrektywa siarkowa daje efekty

Leonard Dolecki 08 października 2015

Geblewicz weźmie udział w pracach nad uproszczeniem Dyrektywy siarkowej

Intermodal i logistyka

Ministerstwo Transportu nie pomoże armatorom

Intermodal i logistyka

Ministerstwo Transportu nie pomoże armatorom

Łukasz Malinowski 14 czerwca 2013

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5